Joost Verweij

Cartooning, Service Design en Experience Design

Menu

Spring naar inhoud
  • Home
  • Cartoons en illustraties
  • Experience design
  • Blog
  • Wie ben ik?
  • Contact

Experience design

UI, IxD, UX, XD, SD, ik heb in mijn carrière van 18 jaar in de ICT al veel afkortingen in mijn functieomschrijving gehad. Maar wat ik in al die functies doe, is informatie op een begrijpelijke en inlevende manier naar de klant brengen.

Uiteindelijk draait elk proces om een dialoog tussen bedrijf en klant over systemen, afdelingen en kanalen heen. Mijn ervaring als tekenaar en scenarist helpt daar alleen maar bij.

Ik ben het gelukkigst wanneer ik:

  • Met klanten en de juiste mensen binnen een bedrijf zelf kan werken
  • Overzicht kan scheppen d.m.v. praatplaten, journeys en service blueprints
  • Complexiteit kan uitwerken en uittesten in prototypes

Mijn carriere en ervaring in vogelvlucht:

Certificaten en cursussen

Ik noem niet alles, maar ik ben erg tevreden over de Nielsen Norman cursussen die ik gedaan heb:

  • Information Architecture
  • Application Usability
  • Service Blueprinting (gecertificeerd)
  • Design Thinking (gecertificeerd)
  • UX Strategy (gecertificeerd)
  • UX Leader Skills (gecertificeerd)

Bekijk mijn LinkedIn Profiel.


Klantonderzoek en workshops

Ik organiseer workshops met collega’s en klanten. Het kan gaan om kwalitatieve interviews voor journey mapping of om design sprints om snel tot een relevant concept te komen.

Journey mapping en blueprinting

Ik breng klantonderzoek in kaart. Bij VGZ breng ik in TheyDo klantreizen voor specifieke processen in beeld zoals het afhandelen van zorgkosten of declareren.

Prototyping en wireframing

Ik heb lang requirements in wireframes omgezet, maar heb mij vooral gespecialiseerd in prototyping om iteratief ontwerpideeën te kunnen testen. Daarvoor hebben we dan ook bij VGZ eind 2017 ons eigen usability lab opgezet waar ik nauw bij betrokken ben om ook andere teams te ondersteunen bij klantonderzoek.

Visualisaties

Als tekenaar help ik teams om concepten te verbeelden d.m.v. een praatplaat of een procesplaat die net wat minder formeel in elkaar steekt. Afgelopen jaar hielp ik het accessibility team binnen VGZ met een reeks figuurtjes ter bewustwording van de verschillende uitdagingen waar onze doelgroepen mee te maken hebben als het om toegankelijkheid gaat.


Klanten

Ik heb bij VGZ en in de jaren daarvoor bij Evident o.a. voor de volgende klanten gewerkt:

Geinteresseerd? Neem contact op via deze website of maak contact via LinkedIn.


Widgets

Wie ben ik?

Ik teken cartoons en beeldverhalen. Ook voor mijn werk als Experience- en Service designer maak ik veel gebruik van beeld, zoals in procesplaten, visualisaties van klantervaringen en customer journeys.

Joost Verweij, Nijmegen
KvK 783 60 501
Btw-id NL003331873B87

Neem contact op

Blog categorieën

  • Cartoon (12)
  • Illustratie (29)
  • Muziek (1)
  • Overig (14)
  • Strip (13)
  • UX en Service Design (72)

Volg mij op:

  • LinkedIn
  • Instagram
  • Behance
  • LinkedIn
  • Instagram
Met trots ondersteund door WordPress | Thema: Illustratr door WordPress.com.