User experience en service design

In mijn ontwerp werk komen twee werelden samen. Als UX/Service designer weet ik veel van bedrijfsprocessen, softwaresystemen en hoe mensen zich gedragen. Als striptekenaar weet ik dat snel en effici├źnt visueel te vertalen. Een plaatje kan meer vertellen dan twintig slides.

Maar ik schrijf ook graag over mijn vak:


Werkervaring


 

Customer Journey Mapping

Customer Journey Mapping

Bij VGZ werk ik mee aan de drie centrale klantreizen. Daarnaast verzorg ik klantreizen voor specifiekere processen zoals het afhandelen van zorgkosten. Mijn ambitie is om deze journeys op service design niveau te brengen, van klantbeleving via interne afdeling naar systeem en terug.


Praatplaat

Workshops en klantonderzoeken

Ik organiseer zowel binnen als buiten de organisatie workshops met collegas’s en klanten. Het kan gaan om klantinterviews, co-creatie sessies of usability testen. Vervolgens zorg ik ervoor dat de resultaten uitgewerkt op de juiste plek binnen de organisatie terecht komen.


Screenshot prototype

Prototyping en wireframing

Ik heb jaren aan ervaring in het vertalen van requirements in exacte wireframes, maar heb mij vooral gespecialiseerd in het maken van prototypes. Met deze klikmodellen in Axure kan snel en direct door de klant vooraf getest worden.


Praatplaat

Procestekeningen

Een procestekening is een visuele weergave van hoe mensen en/of informatietypen (samen)werken. Veel van deze tekeningen worden alleen als informatiedrager gebruikt, ze moeten niet ‘mooi’ maar eenvoudig te begrijpen zijn.


The Bias Project

UX blog

Ik blog al een aantal jaren over UX, service design en, sinds 2017, over cognitieve biases. Lees alle UX artikelen of lees mijn reeks cognitieve biases.


Meer info? Bekijk mijn LinkedIn profiel