User Experience

In mijn User Experience werk komen twee werelden samen. Als UX designer weet ik veel van bedrijfsprocessen, softwaresystemen en hoe mensen zich gedragen. Als striptekenaar weet ik dat snel en efficiënt visueel te vertalen. Een plaatje kan meer vertellen dan twintig slides.

Werkervaring

Ik hou van mijn vak en blog er graag over. Je kunt mij ook volgen op:


Customer Journey Mapping

Customer Journey Mapping

Bij VGZ ben ik verantwoordelijk voor het bijhouden van de drie centrale customer journeys. Daarnaast ontwikkel ik verschillende klantreizen voor aparte projecten zoals voor het aanvragen van een PGB of het afhandelen van zorgkosten


Screenshot prototype

Prototyping en wireframing

Ik heb jaren aan ervaring in het vertalen van requirements in exacte wireframes, maar ben als UX designer vooral gespecialiseerd in het maken van prototypes. Met deze klikmodellen in Axure kan snel en direct door de klant vooraf getest worden.


Praatplaat

Procestekeningen

Een procestekening is een visuele weergave van hoe mensen en/of informatietypen (samen)werken. Veel van deze tekeningen worden alleen als informatiedrager gebruikt, ze moeten niet ‘mooi’ maar eenvoudig te begrijpen zijn.


Praatplaat

Workshops en klantonderzoeken

Ik organiseer zowel binnen als buiten de organisatie workshops met collegas’s en klanten. Het kan gaan om klantinterviews, co-creatie sessies of usability testen. Vervolgens zorg ik ervoor dat de resultaten uitgewerkt op de juiste plek binnen de organisatie terecht komen.


Meer info? Bekijk mijn LinkedIn profiel