
UI, IxD, UX, XD, SD, ik heb in mijn carrière van 18 jaar in de ICT al veel afkortingen in mijn functieomschrijving gehad. Maar wat ik in al die functies doe, is informatie op een begrijpelijke en inlevende manier naar de klant brengen.
Uiteindelijk draait elk proces om een dialoog tussen bedrijf en klant over systemen, afdelingen en kanalen heen. Mijn ervaring als tekenaar en scenarist helpt daar alleen maar bij.
Ik ben het gelukkigst wanneer ik:
- Met klanten en de juiste mensen binnen een bedrijf zelf kan werken
- Overzicht kan scheppen d.m.v. praatplaten, journeys en service blueprints
- Complexiteit kan uitwerken en uittesten in prototypes
Certificaten en cursussen

Bekijk mijn LinkedIn Profiel.
Klantonderzoek en workshops
Ik organiseer workshops met collega’s en klanten. Het kan gaan om kwalitatieve klantinterviews voor journey mapping of om design sprints om snel tot een relevant concept te komen.
Journey mapping en blueprinting
Ik breng klantonderzoek in kaart. Bij VGZ breng ik klantreizen voor specifieke processen zoals het afhandelen van zorgkosten op service design niveau, van klantactie met front stage naar back stage met support.
Prototyping en wireframing
Ik heb jaren requirements in wireframes omgezet, maar heb mij vooral gespecialiseerd in prototyping om iteratief ontwerpideeën te kunnen testen. Daarvoor hebben we dan ook bij VGZ eind 2017 ons eigen usability lab opgezet.
Klanten
Ik heb bij VGZ en in de jaren daarvoor bij Evident o.a. voor de volgende klanten gewerkt:
Geinteresseerd? Neem contact op via deze website of maak contact via LinkedIn.